Saturday, January 22, 2011

anak ko ker...atau anak aku lebih mahal???

بسم الله الرحمن الرحيم

sejak kebelakangan nieh..kite selalu dengar masalah org buang anak...kat tong smpah lah...dlm jamban..bla3...aku sendiri tak paham mcmne depa leh dok buang2 anak...korang ingt bayi tu anak patong??

yesss..mungkin die akan jwb mcm ni...

"saya malu dgn org sekeliling...byk yang pressure saya...sebb tk kawen lagi dah ade anak...."

but b4 that...knp korang gatal tangan,kaki,mulut,segala anggota nak buat anak???

ok2...tutup cerita pasal tu...tu kes buang anak...sekarang ni...korang penah dngr tak cerita pasal org jual anak???tapi bukan anak yang kecik2...yang umor 2bulan segala bagai tu....tak2...bukan yang tu....

tapi "jual" anak yg dah besar...tua tp belom tahap bangka lagi..kahkahkah...

atau bahase mudahnye ialah mengenai "wang hantaran...!!"..sekrg ni kalau kite perhatikan la...byk mak bpk "berlumba2" meletakkan harge yang tinggi utk anak gadis mereka...paling kurang pon kalau boleh mau cecah rm10 ribu...[wooaaahh!!!]...

bile tnye pihak pompuan...yelah...depa kate brg makin mahal la...kos hidup makin tinggi la..itu la...ini lah...tp kesian jgak lah bile tngok pd lelaki...hahaha...pendapatan xde la sebesar mane...tp kene tanggung mcm2...

majlis tunang...majlis merisik..majlis kawen...duit hantaran...org kompang..khemah..pelamin...mak andam...bla3...ish3...berapa ribu lah agknye kos sume tu...[aku makin takut nak kawen...hahaha...]

"tu la ko...duit ciput ade hati nak kawen...."aku bermonolog....hmmmm...

nk wat gano...satg lau jadi bujang terlajak jauh kang ade plak kate "tak laku la...".."songsang laa..."...tu sume kate org yang dengki la tu...hahaha...

ABAIKAN~~

kan senang kalau kita ikut dlm Islam...sekadar mencukupi mas kahwin@mahar....hmmm...kalau nikah ngn org johor..seronok la...maharnye cume RM22.50 jer...hihihi..kn dah jimat berpuluh2 ribu...hahah...

duit balance tu..boleh buat simpanan mase depan...nak beli rumah..kereta..anak2...dan segala bagai yg lain...hihi...

berikut...aku senaraikan GOSIP2 panas...haha...bukan la..berikut merupakan senarai antara wanita yang mendapat wang hantaran tertinggi dalam malaysia...mari kite layannnzzz.....~~
  1. Puteri Netty izma Sawiji, berkahwin dengan Mohammad Mat Atan dgn hantaran RM999,999.99..!!!memang cemerlang gemilang terbilang...haha...tmbh 1 sen cukup 1juta...
  2. pasangan ahli perniagaan Datuk Roslan Hashim dengan bekas model Puteri Shahanaz Hazlin Hamdan dengan hantaran RM444,444.44
  3. juliana Banos dengan suaminye Mokhtar Ahmad.hantaranye RM77,888.77

  4. Eizlan Yusof dengan isterinye Vie Shantie Haroon. hantaranye RM 777,777.00

  5. penyanyi hitam manis..kak Ning Baizura dgn Omar SHarif. hantaranye RM66,666.66

  6. diikuti Fifi atau noor hafiza bersama suaminye Feriz omar menerima hantaran sebanyk RM50,000.00

  7. Datuk Mohamed Nazim Tun Abdul Razak mengahwini Norjuma Habib dengan hantaran RM40,000

  8. Erra Fazira bersama BEKAS suami Yusry..Erra telah menerima hantaran sebanyak RM 33,333.33.

  9. penyanyi no 1 negara Datuk Siti Nurhaliza bersama Datuk K...akak siti aku telah menerima wang hantaran sbyk RM30,000.

  10. Mawi memberi wang hantaran kepada isterinye Ekin sebnyk RM30,000 juga...


p/s--->>nnti..bakal bini aku..jgn mintk tinggi2 naaaa...kalau tinggi sngt..memang tk kawen la kite.....hahaha....

so skrg ni....aku nk tnye korang...brp agknye nilai hantaran yg paling sesuai utk zmn sekrg nieh???

10 comments:

misshaz said...

jangan kate rm10000,org bese2 pun dah ade yg mintk lebih..tapi tgok family gak la..ade fmly yg sush...dan2 the only one anak pmpn...x salah kot mintk sampai rm10000(plg tggi kot tuh)..tapi yg baik bersedehana la....
tuh pasal mak aku pesan ~'sempurnakan hidup ko dulu b4 nak pikir pasal kawen'-mksud mendalam tuh)jadi buat para gadis juga~~keciankan la bkal suami kite k...
from~misshaz..

Muhammad Saffuan said...

1 Dinar Emas... Tak yah nak berpuluh-puluh ribu...

dek.where said...

ish..mahalnye mahar tuk pompuan skrg nie.....lau mcm ahli perniagaan tue (almost 1 juta)x kawin laa aku...
so 4 my future wife jgn mintx tingi sgt naa..x mampu abg nk byaq...

Ikmal Ikki said...

keh3..nak kata mata duitan tu xder la kan..tp aku ingat cara Islam is the only best...lgpon lpas kawen, isteri tu ditanggung suami jugak ye x

azrie halili said...

huhuuhu.... hurm,, wat skali yg mampu sdah.. sbb nt klo mahal2 pon hutang wat ap kn.. lpas kwin nt lg truk.. hahaha

Muhammad Haidar said...

gila laaa..... habis ah duit camtu..huhu

ShAwN said...

misshaz>>betol2..bersedehana lah..xyah bazir2...kang sndiri merana..huhu

saffuan>>promot dinar emas nmpk...??kehkehkeh

dekwhere>>ko kan banyak duit...bisnes mcm2 kat bilik..setkt 1 juta..apelah sngt...hahaha

ikmal>>ye cik ikmal..belom cmpur utang bank lagi tuh...berat tanggungjwb laki ni...hehe

azri>>yer..sekadar yg mampu...xperlu ikut trend..ade duit,,buat cre berduit...xde diam2 jer...tol x??hihi

haidar>>haha..jngn gile dulu...nak gile tunggu lepas kawen...hahaha

panadol lagi said...

buat anak senang,jaga anak susah pulak!

*emo2..haha

ShAwN said...

haha...tk memasal kau...kehkehkeh

Anonymous said...

org kata... hantaran mahal... dugaan dlm perkahwinan pun berat.. tphnya allah shj yg tahu.... yepuk dada tnya selera... hahaahah:p sib baek aku dh kawinnn hahahaha :p