Monday, December 6, 2010

masihi vs hijrah

بسم الله الرحمن الرحيم

assalamualaikum sedale n selali...kite buka entry kali dengan ummul kitab..al-fatihah..~~

aku percayer..korang semua dah taw dah sama ada sedar atau tidak...kite sbg umat Islam dah pon menyambut thn baru!!yang ke....errr....hmmmm....aaaa...hahaha....saje je acah!!wakaka...1432 hijrah..[penat aku buat research!!!hak4...]

alhamdulilah..aku n family dapat sama2 membca doa akhir thn dan awal thn di masjid...sambutan kali ini seperti sambutan thn2 baru yg lepas...[penuh dengan zikir2...selawat...mengucap syukur kerana masih diberi peluang lagi utk hidup dan diberi kekuatan utk bertaubat atas dose2 lampau...]

byk fadhilat nye jika kite membaca doa akhir thn n awal thn ni....nk taw??p try tnye ustaz n ustazah...aku tkot buat ajaran sesat je nnti[eceh!!]

jadi seperti biasa lah...bile thn baru ni...azam pon baru....mcm2 azam dibuat...nekad bukan main lagi...haha...tapi bila nak buat tu..tak taw lah bile...[aku ckp kat diri aku lah...korang jwb sendiri ea...huhu]
jgn terasa k!!

ape yang menyedihkan aku...bile thn bru hijrah ni...hanye segelintir sahaja yang dtg ke masjid...bukan la nak kate org yang p masjid tu baik2 belaka...tp kalau kita nak compare THN BRU HIJRAH n THN BRU MASIHI...mane lagi ramai yang dtg utk meraikan majlis thn baru??

cube korang jwb sendiri...malah ade jugk sesetengah manusia yang tak sedar akan kehadiran thn baru islam...depa dok sibuk keje lah...itulah...ini lah..

terus terang aku katekn...aku sendiri tak ingt skrg ni thn hijrah yang ke brp....sebb aku dh lame meninggalkan sekolah agama @ sekolah petang....dulu mase kt sekolah agama..selalu tulis tarikh dlm tulisan jawi...n tarikh mesti dlm tarikh islam..bukn masihi...


sekolah agama di negeri johor...^_^

tp sekrang??

hmmm~~sendiri mau ingt lah...

sempena thn baru ni..aku nak mintk maaf byk2 pada insan2 yang aku pernah buat dose secara sengaja atau tidak...maafkan aku naaa....dose aku byk sngt ni...tk tertanggung aku kt 'sane' nnti...tulun lah ampun kan...huhuuh

bermaafan lah sesama kita...huhu...

btw, banyak gak azam aku thn baru ni..hak4...tp rahsie lah..xkan nak share plak...satg aku tak buat kang malu...wakakaka...

p/s--->aku tak taw ape yang aku tulis...tp tngn nak jugak menaip...haha...

No comments: