Sunday, December 26, 2010

cerita nenek hantar cucu pergi sekolah...


weee~~sekolah dh nak buke...mknenye,,cuti pon dh nak abes...sob3...haha...tk sabar nak mule kn sem baru...eceh!!

sekrg ni..kalau kite tngok kat mane2 kedai la kan...xkesah la kat pedalaman ke..kt bandr ke..konfem punye la...promotion sane sini...kasut sekolah la..baju sekolah la...beg la...alat tulis...bla2..

kalau dingatkan zmn mude mudi dulu..time ni la paling sibuk nak persediaan kembali ke sekolah...huhuh...tk senang duduk incik emak ke hulu..ke hilir..sediakan brg anak2...tenkiu mak...i lap u sungguh2 la...huhuhu...btw..time ni jgk la duit byk habis...lagi2 yang ade hasil perkahwinan yang ramai...maka besar la modal yang dikeluarkan...huhuh...

hipotesis yang aku leh buat::semakin ramai anak..makin besar modal kene sedia...::hypothesis is accepted!!hehe...

ok..sekrg ni..aku bukan la nk bantu toke2 kedai buat promotion brg2 dieorg an...konon mcm sesi penghabisn stok la...LELONG..LELONG..aku nak citer pengalaman mase zmn anak2 kecil...lingkungan umur 4 thn...pengalaman ni masih segar di minda aku...hahaha...

selain segar diminda aku...pengalaman ni jugak..masih segar di minda atok n nenek aku...wakakaka....dan yang penting...bile cerita ni diungkit...aku pasti akan diperli oleh mkcik2...n sepupu yang mulut depa tu sngt comei...manis belaka...thn..aku buat bodo jer...hahaha

sedare mare yang mulut sngt 'manis'..hehe

************************************************************************************

mase aku umur 4 thn...aku dh di sekolah kan...di salah sebuah sekolah agama di pontian...hehe..[sebb tu aku warak...dr kecik aku dah sekolah agama..wakakaka]OK..TU TIPU!!!haha

mase pendaftaran time tu..bpk aku yang dftarkn...jadi bile cikgu tu suroh masuk kelas...aku refuse!!aku xnak masuk...maka...duduk la aku n bpk aku kat kantin sekolah...puas incik ayah dok pujuk aku soh masuk kelas...sebb die nak balik...hihi...aku yang sememangnye degil ttp dengan hati batu aku utk tk nak masuk ke kelas...wakakak...kesian ayah...

mase tu plak..incik emak ade bekalkan nasi goreng...haha...aku masih ingt lagi...nasi tu letak dlm bekas yang tutupnye bentuk buah maggis...comel kot aku time tuh...kehkehkeh...waktu rehat..aku makan la nasi tu...pastu incik ayah ingt aku akan masuk kelas la ...hak4..

dan incik ayah kekal hampa..sebb aku tak nak jugak masuk kelas...hahaha...hari pertama utk hantar aku ke sekolah..GAGAL!!!

oleh sebab mak aku mengajar di sekolah...n bpk aku plak berniaga[zmn dulu la..]..jadi tugas utk menghantar aku ke sekolah di serahkan kpd atok n nenek aku...hehehe...

maka...pada hari esok nye...dengan menaiki vespa...aku dihantar ke sekolah...hihi...

ni la...atok n nenek aku...sebelah mak..huhu

korang boleh agak tak ape yang jadi pastu??

nak di jadikan cerita...incik nenek ni duduk la dlm kelas...konon2 aku akan ikut die sekali la..dok dlm kelas tu...tapi...

aku tetap xnak masuk...wakaka...kesian nenek aku penat pujuk soh masuk kelas...aku ttp berdegil xnak masuk dlm kelas...bile skrg ni aku pikir2.,.aku xtaw la knp aku mls sngt nak g sekolah time tu...hihi...

nenek aku dengan setia nye dok dlm kelas smpi habis waktu sekolah....

tapi aku??kekal di luar kelas....hahaha....btp kejam nye aku time tuh...

bile cite ni diungkit...nenek aku mesti akan ckp cmni...

"naik malu aku dok dlm kelas tu...dh la yg len sume bdk2..xpasal2 aku yg tua ni kene blaja sekali.."

haaha....ampun nenek...i lap u la....


p/s--->kalau aku jmpe anak murd cmni nnti..mesti aku tergelak sakan....wakakaka

4 comments:

teema chan said...

bgus nye nenek anda , hoho . agak2 skang kalau xmo masuk kelas , sape yg akan pujuk ? heee

ShAwN said...

kalau sekrg ni..xde nye org nak pujuk2...silap2 surat HEP dtg...hahaha...

teema chan said...

kalau surat HEP datang oke lagi kot , kalau orang HEP datang lah baru gempak hahaha

Syada said...

putih plizzz