Monday, April 5, 2010

kepada insan itu...

sesungguhnye...
engkau lah
yang menyebabkn
kaum kerabat aku kucar kacir...
engkau juga lah
yang membuat
perasaan benci ini lahir dlm diri...
kerana engkau juga lah
sifat hipokrit semakin menguasai diri ini...

kerana apa...???

kerana aku terpaksa
berlakon
untuk mengelakkn keadaan menjadi lebih teruk....!!!

aku tidak berani untuk bersuara...
kerana
aku tahu..
jika aku bersuara..
pasti akn lebih teruk...

sekarang..
kau sudah berani bermain
dengan hadis...

kau sudah berani bermain
dengan nama Allah...


hentikanlah semua ni...!!!

aku tau...
siapa kau sebenarnye...!!!
jangan kau berani bermain dgn hadis dan Al-quran...
kerana diri kau sndiri
blom mengikuti
ciri2 yang dinyatakan dlm Al-quran...

jangan smpi..
kata2 yg kau lafazkan itu
memakan diri kau semula...

marilah sama2 kita muhasabah diri...

kerana

makhluk yg akn merosakkn anak cucu adam
itu sntiasa ada di sekeliling...

tidak pernah jemu...
tidak pernah muak...
untuk menghasut kite semua supaya
berpecah....

mereka bersorak gembira jika
kita berterusan sebegini...
sedarlah wahai insan itu...

semoga Allah melembutkn hati kau dan keluarga kau...
ammiiin.....

No comments: